Is het gekkenwerk of geniaal om een beha honderd keer te wassen?

27 Oct 2023 10:55 AM
Sara Henriksson

Is er een manier om te bewijzen dat onze artikelen van zo’n hoge kwaliteit zijn als wij beweren? En hoe doen we dat op een geloofwaardige manier?

De gedachte achter de test
Tegenwoordig kunnen bedrijven gemakkelijk zeggen: "Onze producten zijn van hoge kwaliteit". Iedereen kan dat wel beweren, maar wat bedoelen ze daar eigenlijk mee?


Bij Miss Mary weten we dat onze artikelen lang meegaan – langer dan de meeste andere merken. We wilden een manier vinden om te delen wat wijzelf al heel lang weten. Hoe laten we het kwaliteitsverschil zien tussen onze beha's en andere merken, hoe groot is het verschil en welke garantie kunnen we geven?


”Onze producten 100 keer wassen en dan het resultaat laten zien, dat is onze manier om zwart op wit de hoge kwaliteit aan te tonen”



  • Elisabet Sandström, CEO bij Miss Mary


De uitvoering van de test
We namen contact op met Karin, werkzaam bij het bedrijf Färgeriet, een professionele wasserij. Ze begonnen met het wassen van Miss Mary beha's, samen met die van een aantal van onze concurrenten. De beha's werden drie keer per dag gewassen en te drogen gehangen, tot ze allemaal minstens 100 keer gewassen waren. De test nam veel tijd in beslag mede vanwege het feit dat alle beha's ook werden gefilmd vóór het wassen en vervolgens na 25, 50, 75 en 100 wasbeurten.


Het was belangrijk om de wasbeurten te laten lijken op de manier waarop je thuis in een normale wasmachine wast: fijne was op 40 graden met kleurwasmiddel, kledingstukken uit elkaar halen die in elkaar verstrikt zijn geraakt, beha's dichtknopen die open zijn gegaan etc. Alle wasbeurten zagen er hetzelfde uit en werden gedaan onder dezelfde omstandigheden.


Deze door ons gebruikte wasserij voert wel vaker wastests uit voor andere bedrijven. Het gaat hierbij om het simuleren van slijtage, kijken hoe de impregnering zich houdt, hoe verschillende details door het wassen worden beïnvloed, tot kijken hoe goed de wasinstructies kloppen. Verreweg het grootste verschil tussen de tests die eerder door Färgeriet zijn uitgevoerd en de opdracht die ze van Miss Mary kregen, is het aantal wasbeurten. Een wastest met niet minder dan 100 wasbeurten hadden ze nog nooit eerder gedaan. Het product was nieuw voor de wasserij, ze waren nog niet eerder in de gelegenheid gesteld om beha's te testen.


”Ik ben er van onder de indruk hoe goed de beha's hun kleur en vorm hebben behouden. Vooral leuk om te zien dat alle kleine details zo mooi zijn gebleven!”



  • Karin Arnell, Färgeriet

Hoe is het gegaan?
De uitkomst van de test is voor ons bij Miss Mary geen verrassing en nu geven we alle klanten een garantie van 100 wasbeurten. We hopen dat hiermee meer mensen zullen begrijpen waarom een beha van Miss Mary meer kost dan een goedkopere beha die na enige tijd kapot gaat of vervangen moet worden. Ons product is zowel voordeliger als milieuvriendelijker omdat het zo lang meegaat. We werken volgens het motto ”de duurzaamste beha zal altijd de beha zijn die je het langst kunt dragen”.


”Ik denk dat maar weinig mensen een beroep op de garantie zullen doen. Mocht het artikel na minder dan 100 wasbeurten onvoldoende presteren, dan zullen we het de klant uiteraard vergoeden.”



  • Elisabet Sandström, CEO bij Miss Mary


Hoe werkt de garantie?
De garantie geldt voor al onze beha's en is vijf jaar geldig vanaf de aankoopdatum. De garantie heeft betrekking op de functionaliteit. Dat houdt in dat we geen vervanging bieden voor kleurveranderingen of kleine schoonheidsfoutjes. Het product moet volgens de instructies gewassen zijn.


Om een beroep op de garantie, Klik hier om de foto's, samen met een beschrijving van het defect en het aantal wasbeurten naar onze Klantenservice te sturen. Als voor ons duidelijk is dat de garantie van toepassing is, krijgt u een nieuw product aangeboden.

You may also like

27 Oct 2023 10:55 AM
Bijgewerkt: 5 Sep 2024 1:50 PM
Sara Henriksson