100 dagen retourgarantie
Algemene handelsvoorwaarden
Algemene aankoopvoorwaarden
Download algemene handelsvoorwaarden als PDF
Bij het bezoeken van of winkelen bij de online winkel van Miss Mary www.missmary.nl (hierna Miss Mary genoemd) bent u gebonden aan onze aankoop- en gebruiksvoorwaarden. Daarom is het belangrijk dat u de algemene gebruiksvoorwaarden aandachtig leest voordat u de website gebruikt. Door het gebruiken van en/of bestellen via de website gaat u akkoord met deze algemene aankoop- en gebruiksvoorwaarden. Miss Mary behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Als de algemene voorwaarden gewijzigd worden nadat u een bestelling hebt geplaatst, zullen de algemene voorwaarden die van kracht waren op het moment van de bestelling gelden.
Als op de website van Miss Mary koppelingen voorkomen naar derden, of als er materiaal van Miss Mary gepubliceerd wordt door derden, kan Miss Mary niet verantwoordelijk gehouden worden voor schade of verlies als gevolg van het gebruiken van de huidige informatie, omdat Miss Mary geen controle heeft over de inhoud van deze websites.
Alle verwijzingen in deze algemene voorwaarden naar “Miss Mary of Sweden“, “Miss Mary“ of “de online winkel“ zijn verwijzingen naar Miss Mary of Sweden AB, bedrijfsidentiteit nr. 10194063, 556638-9101, Box 1152, 50111 Borås, Sweden. Neem bij vragen over Miss Mary of deze algemene aankoop- en gebruiksvoorwaarden contact op met onze klantendienst via +31 970 - 1020 7117 en contact@missmary.com
Verwerking van persoonsgegevens
Het moederbedrijf, Miss Mary of Sweden AB, is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en om ervoor te zorgen dat ze verwerkt worden overeenkomstig de geldende wetgeving met betrekking tot gegevensbescherming, inclusief de Algemene verordening gegevensbescherming (GDPR) (EU 2016/679).
We zullen uw persoonsgegevens verwerken om de overeenkomst die we met u sloten te implementeren overeenkomstig de wettelijke verplichtingen en de gerechtvaardigde belangen van Miss Mary. Miss Mary doet altijd al het mogelijke om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens verwerkt worden binnen de EU/EEA. Als het echter gebeurt dat uw persoonsgegevens buiten de EU/EEA verwerkt worden, zullen we ervoor zorgen dat er een voldoende niveau van bescherming geboden worden door het nemen van zogenaamde geschikte beschermingsmaatregelen, zoals de standaard contractuele clausules van de EU.
Miss Mary deelt informatie met andere bedrijven die namens ons gegevens verwerken om onze diensten uit te voeren , zoals bijvoorbeeld, marketing, analyse, verdeling of andere diensten of als we verplicht zijn dit te doen door de openbare autoriteiten onder de huidige wetgeving.
Bekijk, voor de volledige informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken of voor informatie over uw rechten, ons privacybeleid.
Aankopen
Er kunnen bestellingen geplaatst worden bij Miss Mary via de online winkel. In Zweden, kan er ook telefonisch besteld.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
De klant moet een leveringsadres en volledige contactgegevens verstrekken. De snelste manier om deze gegevens te verstrekken is door zich als klant te registreren op onze website of via onze afrekenprocedure in de online winkel. Zodra je de aankoop hebt voltooid, ontvang je van ons een bericht dat je aankoop klaar is om te worden bezorgd.
Hoe bestel ik?
We hebben het bestellen zo makkelijk mogelijk gemaakt.
• Leg wat u wilt kopen in uw winkelwagentje. Kies de maat en druk op ’Koop nu’. U ziet nu welke producten in uw winkelwagentje liggen.
• Wilt u verder winkelen? Druk op ‘Verder winkelen’. Wilt u de bestelling afronden druk dan op ’Doorgaan naar de kassa’
• In de volgende stap ziet u de levertijd en vult u uw emailadres en postcode in. Druk op ’Verder’
• Controleer of uw bestelling klopt, kies dan voor een betaalwijze en druk op ‘Betaal mijn bestelling’
• Zodra u uw bestelling heeft afgerond ontvangt u een bevestiging per email.
• Direct na het ontvangen van uw bestelling beginnen wij met het voorbereiden van de levering.
• U ontvangt een email met tracking als het onderweg is.
Overeenkomst en bevestiging van een bestelling
Bij het plaatsen van een bestelling bij Miss Mary gaat u een overeenkomst aan met Miss Mary. Een kopie van deze bestelbevestiging wordt dan per e-mail naar de klant gestuurd. We doen al het mogelijke om uw bestelling zo snel mogelijk te bevestigen. Als u een bestelling plaatst tijdens het weekend of op een feestdag, doen we al het mogelijke om uw bestelling te verwerken op de volgende normale werkdag voor 18.00 uur.
Kortingen en aanbiedingen
Miss Mary biedt soms verschillende kortingen en aanbiedingen aan als deel van zijn marketingstrategie. Vermeld een kortingcode in het voorziene vakje indien van toepassing. Merk op dat kortingcodes alleen gebruikt kunnen worden voor goederen die verkocht worden tegen hun normale prijs en dat een kortingcode slechts eenmaal gebruikt kan worden. Alle kortingcodes kunnen slechts één keer per gezin gebruikt worden. Miss Mary is niet verantwoordelijk voor aanbiedingen of kortingcodes die aangeboden worden op andere plaatsen dan de eigen nieuwsbrieven, catalogi of online winkel van Miss Mary.
Beoordelingen en recencies Trustpilot en Yotpo.
Miss Mary maakt gebruik Trustpilot’s service voor het inzamelen van beoordelingen met betrekking tot onze website. Trustpilot is een onafhankelijk platform waar iedereen een beoordeling kan achterlaten over een bedrijf.
Dit betekent dat onze klanten de mogelijkheid krijgen om ons een beoordeling te geven die vervolgens wordt weergegeven op Trustpilot. Trustpilot toont vervolgens alle beoordelingen van onze website, ongeacht de review.
Bekijk wat onze klanten van ons vinden op Trustpilot (https://nl.trustpilot.com/review/missmary.com)
We werken actief aan het verzamelen van klantbeoordelingen. Na elke aankoop wordt via de Yotpo-service een uitnodiging naar alle klanten gestuurd om productrecensies bij ons achter te laten. Wij selecteren geen klantgroepen die méér tevreden zijn, dit om een eerlijk beeld te schetsen van Miss Mary.
Alle productbeoordelingen worden ingediend in verband met een aankoop. Alleen klanten die een artikel bij ons hebben gekocht kunnen een review over dat product achterlaten.
Betaling
Als u winkelt bij Miss Mary, kunt u kiezen uit de volgende betalingsmogelijkheden
Creditcard - wij aanvaarden VISA en MasterCard.
Wij gebruiken autorisatie met 3D-beveiliging
3D-beveiligingstechnologie werd ontwikkeld door VISA en MasterCard om de kaarthouder te identificeren bij het online aankopen. Het identificatieproces is soortgelijk aan het proces dat gebruikt wordt voor het opvragen van cash aan bankautomaten en is gebaseerd op het invoeren van een PIN-nummer/wachtwoord tijdens de aankoop. Met deze technologie kunnen de kaarthouders erop vertrouwen dat hun kaart niet gebruikt worden door een andere persoon zonder toelating. Onze provider voor betalingen is DIBS. DIBS voldoet aan de vereisten van PCI DSS en is houder van een SSL-certificaat.
Factuur – onze facturen worden samen met de goederen in het pakket verzonden. Er zal een administratieve kost van EUR 2.5 bijgeteld worden bij elke factuur. Met een factuur kunt u er ook voor kiezen om in schijven te betalen (bekijk hier de voorwaarden voor de ontvanger van facturen en rekeningen)
Klarna’s betaalmethoden - In samenwerking met Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, bieden wij de volgende betaalopties aan, waarvan betalingen direct aan Klarna worden voldaan:
• Betaling binnen 30 dagen: De vervaldatum is berekend vanaf de verzenddatum van uw bestelling. De voorwaarden voor de betaling binnen 30 dagen vindt u hier.
• Klarna direct: Kaartbetalingen worden door Klarna betaalservice verwerkt en zijn gelicentieerd met 3-D beveiliging (Verified by Visa and MasterCard SecureCode) en gecertificeerd volgens PCI DSS. Deze voldoen aan de vereisten van banken voor vertrouwelijkheids- en beveiligingscertificaten.
U vindt meer information over Klarna hier en de gebruiksvoorwaarden vindt u hier.
Voor vragen over facturen of betalingen, neemt u contact op met Klarna’s klantenservice.
Paypal - We accepteren betalingen met bankpas via PayPal. U zult automatisch worden doorgelinkt naar PayPal tijdens het process. Als u al een PayPal account heeft kunt u inloggen en uw betaling bevestigen. Als u geen account heeft kunt u als gast inloggen of een account aanmaken en dan de betaling bevestigen.
Als u iets retourneerd dan wordt de terugbetaling gedaan op uw PayPal account.
Apple Pay
U kunt betalen met Apple Pay, kies dit alternatief bij de kassa en volg daarna de instructies. Om de betaling te kunnen uitvoeren hebt u een account bij Apple pay nodig, hieraan zijn geen extra kosten verbonden.
Google Pay
U kunt betalen met Google Pay, kies dit alternatief bij de kassa en volg daarna de instructies. Om de betaling te kunnen uitvoeren hebt u een account bij Google pay nodig, hieraan zijn geen extra kosten verbonden.
Leveringen
Miss Mary biedt de volgende leveringsopties
Levering per post – u betaalt slechts 4,5 EUR om uw bestelling per post te leveren. De levering gebeurt binnen 3 tot 8 werkdagen na bevestiging van uw bestelling. Als de grootte van het pakket dit toelaat, zal het in uw brievenbus gedeponeerd worden. Als het pakket te groot is voor uw brievenbus, wordt er een briefje achtergelaten met de melding dat het pakket opgehaald kan worden op uw leveringspunt. Als het item niet geleverd kan worden, zullen we u informeren tijdens de aankoop of bij de bestelbevestiging die u ontvangt na aankoop. U hebt te allen tijde het recht om uw aankoop te annuleren, als u niet wil wachten op goederen die niet in voorraad zijn. Neem contact op met onze klantendienst om een aankoop te annuleren.
Expreslevering - als u uw goederen snel nodig hebt, kunnen we een expresleverdienst aanbieden tegen de prijs van 16 EUR. Het pakket wordt binnen de 3 dagen na onze bevestiging van uw bestelling door bij u thuis geleverd. Merk op dat expreslevering enkel mogelijk is voor items in voorraad.
Niet opgehaalde pakketten - er wordt de klant een bedrag van EUR 15 berekend voor alle pakketten die niet opgehaald worden op het leveringspunt. Dit bedrag dekt de kosten voor verzending, planning en behandeling.
Buiten Zweden - Als u niet in Zweden woont maar in een ander land van de Europese Unie, kunt u bij ons bestellen via www.missmary.com
Recht om te annuleren, terug te sturen en te ruilen
Volgens de wet hebt u gedurende 14 dagen het recht om te annuleren. Bij Miss Mary hebt u gedurende 100 dagen het recht om te annuleren en terug te sturen. Bij het ruilen of terugsturen van goederen moeten de goederen teruggestuurd worden in de staat waarin ze zich bevonden, toen u ze ontving. Vul steeds het bijgevoegde terugstuurformulier volledig in. De goederen kunnen teruggestuurd worden in de zak waarin ze geleverd werden. Vergeet niet om een postzegel op het pakket te kleven. Als u de aankoop annuleert of het item wilt ruilen, moet u de kosten voor het terugsturen betalen.
Wist u dat u naar Klarna.nl of de Klarna-app kunt gaan en de factuur op pauze kunt zetten? Ga dan naar de betreffende aankoop en klik op "Retour melden". De factuur wordt dan automatisch opgeschort tot wij bij Miss Mary uw retourzending hebben ontvangen. Als u een deel van de aankoop hebt geretourneerd, ontvangt u een bijgewerkte factuur voor de artikelen die u hebt behouden.
Als de goederen defect of foutief verstuurd werden, zullen wij de kosten van het terugsturen dragen. Neem in zulk geval contact op met onze klantendienst voor verdere instructies. Bel bij vragen met betrekking tot het terugsturen van goederen onze klantendienst op het nummer +31 - 970 - 1020 7117.
Als de goederen teruggestuurd zijn, zullen wij u binnen de 14 dagen na ontvangstbevestiging terugbetalen, maar niet voordat de goederen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn.
Adres voor het terugsturen van goederen:
Miss Mary of Sweden
Postbus 9710
5602 LS Eindhoven
Nederland
Hier kunt u het formulier voor het recht op annulering van het Zweedse Consumentenagentschap bekijken. (Het invullen is niet verplicht en het is niet nodig om uw aankoop te annuleren of uw goederen terug te sturen - het enige wat u moet invullen om uw aankoop te annuleren, uw goederen terug te sturen of te ruilen, is het terugstuurformulier aangehecht bij uw levering)
Klachten
We stellen uw hulp bij het identificeren van defecten van de goederen op prijs. Als u een reden hebt om te klagen na het ontvangen van de goederen en een klacht wilt indienen, stuur dan de goederen zo snel mogelijk terug. U hebt het recht om goederen terug te sturen tot twee jaar na ontvangst. Twee maanden wordt beschouwd als een redelijke termijn om een klacht in te dienen. We zullen u vergoeden voor eventuele verzendingskosten en andere kosten die u opliep met betrekking tot uw klacht, voor bijvoorbeeld benzine, parkeer- en telefoonkosten. Neem contact op met onze klantendienst voor verdere instructies als u een klacht hebt met betrekking tot een gebruikt item. Klachten met betrekking tot gebruikte ongewassen kleding zijn niet ontvankelijk.
Geschillen worden altijd doorverwezen naar De Nationale Raad voor Consumentengeschillen (ARN). Miss Mary volgt altijd de aanbevelingen van deze raad.
Geschillencommissie Thuiswinkel
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie
Hieronder zijn de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie te downloaden.
Download algemene voorwaarden
Overmacht
Miss Mary is niet aansprakelijk voor vertragingen ten gevolge van omstandigheden waar Miss Mary geen controle over heeft, zoals algemene arbeidsconflicten, oorlog, blikseminslagen, terroristische aanslagen, gewijzigde beslissingen van autoriteiten, technische problemen, fouten bij elektriciteits-/telecommunicatie-/computerverbindingen of andere vormen van communicatie en defecten of vertragingen van dienstverleningen van subcontractors als gevolg van de hier vernoemde omstandigheden. Deze omstandigheden vormen redenen om af te zien van claims voor beschadigingen en andere boetes.