100 dagen retourgarantie
Veelgestelde vragen over retouren
We ontvangen veel vragen over retouren. Om eventuele onduidelijkheden weg te nemen, beantwoorden we hier de meest gestelde vragen over onze retourverwerking.
Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden, bent u van harte welkom om telefonisch contact met ons op te nemen via: +31 970 - 1020 7117 of via ons contactformulier https://support.missmary.com/hc/requests/new.
De telefoon is open elke werkdag, van maandag tot vrijdag, van 10.00 tot 16.00 uur geopend, met uitzondering van feestdagen. We zijn gesloten tijdens de lunchpauze van 12.00 tot 13.00 uur.
Waarom is mijn retour niet geregistreerd?
Uw retour bereikt het lokale retouradres meestal binnen een paar dagen, maar de verwerking kan tot 2 weken in beslag nemen. De reden hiervoor is dat de werkelijke retourverwerking plaatsvindt in ons magazijn in Estland. Met andere woorden, uw retour heeft pas een gedeelte van de reis afgelegd zodra het lokale retouradres is bereikt en daarom duurt het langer voordat uw retour geregistreerd wordt.
Waarom werd de retourzending weer naar mij teruggestuurd?
Als u dezelfde verpakking gebruikt als die waarin u uw artikel ontving, kan het voorkomen dat de post de oude streepjescode scant, zodat u ook de ontvanger wordt van de retour. Zorg er dus voor dat u de streepjescode en uw adres op het oude etiket zorgvuldig doorstreept voordat u het pakket verstuurt. U kunt ook het retourlabel over het oude label plakken om te voorkomen dat de post het artikel opnieuw bij u bezorgt.
Waarom werd mijn retourzending niet opgehaald?
Retouren dienen altijd ingeleverd te worden bij een postkantoor en verzonden te worden als reguliere post met postzegels, dus niet als pakket met track & trace. (In sommige landen zijn de verzendkosten prepaid en dan worden deze aangepast nadat we uw retour hebben ontvangen.) Als u uw pakket met track & trace verstuurt, kunnen problemen ontstaan bij de levering aan ons lokale retouradres, aangezien hier niet altijd personeel aanwezig is. De ontvangst van pakketten met track & trace dient met een handtekening te worden bevestigd en als er niemand aanwezig is, kan het pakket niet worden geleverd.
Waarom ben ik als klant verantwoordelijk voor de retourportokosten?
In plaats van de verzendkosten door te berekenen in de prijs van onze producten, betaalt u zelf de verzendkosten wanneer u iets retour stuurt aan ons.
Wat gebeurt er als ik mijn retourzending als reguliere brief verstuur en deze kwijtraakt?
Wij kunnen u als klant garanderen dat alle retouren worden verwerkt. Bedenk dat de verwerking tot 14 dagen in beslag kan nemen. Als uw retour niet binnen deze periode geregistreerd is, neem dan contact met ons op!
Hoeveel tijd heb ik om mijn artikel te retourneren?
Bij Miss Mary heeft u altijd 100 dagen retourrecht.
Hier kunt u de blogpost lezen